Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) – E-imza Başvuruları

Elektronik sertifikalar, nüfus cüzdanı, sürücü belgesi veya diğer kimlik belgeleri gibi kişinin kimliğini ispatlaması için elektronik ortamda kullanılan elektronik dosyalardır. Kurumumuz yöneticileri, sağlık hizmeti veren doktor ve öğretim üyelerimiz elektronik imza alabilmektedirler. Uygulama ve Araştırma hastanesinde görevli olan personelimiz e-imza başvurusu için Hastane Müdür Yardımcısı NES Sorumlusu Birol EROL’a, Diş Hekimliği Fakültesinde görevli olan personelimiz e-imza başvurusu için Fakülte Sekreterine diğer kurum yöneticilerimiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığına başvurabilirler. Elektronik imza isteği ile ilgili üst yazıda ilgili kişinin T.C. Kimlik numarası, adı ve soyadı, kurumsal e-posta adresi, çalıştığı birimi, başvuru türü (ilk sertifika, yenileme, donanım arıza, çalıntı,…) bilgilerinin tamamının yer alması gerekmektedir.

Ayrıca yukarıda belirtilen personel haricinde bazı başvurularda elektronik imzalı işlem gerekliliğinde, başvuran kişinin ödeme yapması koşuluyla talep yine Bilgi İşlem Daire Başkanlığına üst yazı ile yapılmalıdır. Aynı şekilde yukarıda belirtilen bilgiler üst yazı içeriğinde yer almalıdır.

 

Süreç detayı :

İlgili kişi adına gönderilen Bireysel Ödemeli Nitelikli Elektronik Sertifika Başvurusu, KamuSM tarafından kişinin bilgileri MERNİS kontrolünden geçirilerek işleme alınacaktır.
KamuSM tarafından kişinin e-mail adresine Nitelikli Elektronik Sertifikası Başvuru Formu Erişim Parolası gönderilecektir.

Kurum yöneticisi olmayan personel Kişi ödemesini TC kimlik numarasıyla;

1) “Borç Sorgulama ve Ödemehttps://sanalpos.kamusm.gov.tr/ sayfasından, ilgili siparişlerine ait borcu sorgulayarak kredi/banka kartıyla,
2) Vakıfbank üzerinden;

  • Vakıfbank İnternet Şube (Vakıfbank hesabı ile) (Vakıfbank>Ödemeler>Kurum Ödemeleri>TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi Ödemeleri)
  • Vakıfbank Mobil Şube (Vakıfbank hesabı ile) (Vakıfbank>Ödemeler>Kurum Ödemeleri>TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi Ödemeleri)
  • Vakıfbank Şubeleri
  • Vakıfbank Çağrı Merkezi (Vakıfbank hesabı ile)
  • Vakıfbank ATM’leri vasıtasıyla

Gerçekleştirebilir.

Kişi gönderilen e-maile istinaden doldurduğu Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu ve Taahhütnamesinin çıktısını alıp imzaladıktan sonra form Kurum Yetkilisi aracılığıyla bir üst yazı ile birlikte Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK GEBZE yerleşkesi adresine gönderilmelidir.

Sertifikasını kullanmakta olan kişiler formu e-imzalı arayüzü kullanarak doldurabilirler.

Form Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne ulaştığında ve başvuru ücreti ödendiğinde Nitelikli Elektronik Sertifikası üretilecek ve kurye ile kişinin adresine gönderilecektir.